de eerste paar dagen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu de eerste paar dagen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu

de eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg laura

25 September 2013 | Sri Lanka, Negombo

Alvast een kort verhaaltje,
Maandag ben ik dan eindelijk vertrokken naar Sri Lanka. Na een emotioneel afscheid en zo´n 11 uur vliegen, en heerlijk vliegtuigeten (eerlijk waar!! Het leek wel een 5 sterren restaurant). En ondertussen een dag later. Was ik dan eindelijk aangekomen in Sri Lanka. Het was wel even een hele omslag hoor!! Veel warmer en het zag er zwart van de mensen. Toen we bij het huis aankwamen van Chaminda ( woon ik nu voor 3 maanden bij in huis) heb ik even kennis gemaakt met de familie en de kindjes. Samen een bakje koffie gedronken en even gekletst. Na wat te hebben gegeten ( en wat is dat hier heet zeg poehpoeh ) heb ik even een stukje zitten lezen en puzzelen. En jammer genoeg ook huiswerk gemaakt, tsja zal toch moeten gebeuren. Na een glaasje cola ben ik toen vertrokken naar mijn bed. Lekker vroeg erin want ik was doodop! Owja, ik heb gewoon een eigen badkamer! Hoe vet!

Ondertussen is het alweer woensdag, wat gaat de tijd toch snel! Vanmorgen toch alweer vroeg wakker. Maar wat heb ik lekker geslapen. Na aangekleed te hebben en mezelf te hebben opgefrist ben ik naar de kamer gegaan. Toen kreeg ik te horen dat ik voortaan ’s ochtends om 6.30 klaar moet staan om naar school te gaan. Normaal lig ik dan nog te slapen. Maar het is voor een goed doel zullen we dan maar zeggen. Ik ben vandaag nog eventjes met de auto en Chaminda wezen kijken bij de winkels van Negombo . En we zijn naar de vismarkt gegaan. Wat een lucht hing daar zeg, en wat een vliegen!! Maar nadat we garnalen hebben gekocht gaan we dan weer terug naar het huis. Hij heeft toen de garnalen voor mij klaargemaakt, ik had niet gedacht om dit ooit te zeggen. Maar wat zijn die dingen lekker. Had niet gedacht ze ooit nog te eten na die ene keer. Ik vond ze hier dan ook wel lekkerder als bij ons. En veel groter!! En verser!! We gaan vanmiddag waarschijnlijk nog even naar de directeur van mijn stageschool om even kennis te maken. En dan zie ik verder wel weer wat de dag mij brengt. Tot het volgende verhaaltje!

  • 25 September 2013 - 11:03

    Corina:

    You go girl! Wij hebben hier al weer bijna nachtvorst, dus geniet lekker van de heerlijke temperaturen daar. Enne.... niet echt een compliment voor jullie mam, dat vliegtuigeten een 5 sterrenrestaurant lijkt... haha!
    Enjoy! groetjes!

  • 25 September 2013 - 11:09

    Laura Van Orsouw:

    Owja, foto´s zijn te vinden op facebook. Of je moet vragen of ik ze mail. Want ik kan ze niet uploaden. En Corina das wel een compliment voort vliegtuig haha

  • 25 September 2013 - 11:36

    Tante Ine:

    Ha die Laura, fijn om iets van je te horen en het klinkt allemaal zo gek nog niet voor het begin, want het is toch wel even wennen zo'n ver vreemd land, maar ik heb ook alle vertrouwen erin dat jou dat gaat lukken daar, zo'n stoere meid haha, zet'm op. Xxxjes tante Ine.

  • 25 September 2013 - 13:17

    Linda & Sander :

    Meiske,

    Wat leuk om van je te horen en fijn te weten dat je een goede reis hebt gehad!
    Ik heb altijd al geroepe hoe lekker garnalen zijn en nu jij ze ook lust kunne we die ooit misschien nog wel samen gaan snacken!
    Dat het zwart van de mensen ziet kan ik snappe! Haha ben jij de leukste thuis?;-)

    We misse je meiske, genieten en ik spreek je snel!!

    Liefs linda en Sander

  • 25 September 2013 - 13:20

    Marielle:

    Sistah! Klinkt niet slecht! Half 7 opstaan is met dat hete weer misschien niet zo heel erg? Of is de temperatuur dan al niet meer te doen?
    Iig mooi dat alles goed is gegaan en je heel bent aangekomen! Ben benieuwt naar je eerste schooldag!

    Dikke kus!!

  • 25 September 2013 - 13:35

    Joyce :

    Heeeee laura!
    Super leuk om te lezen dat je eerste paar dagen goed bevallen zijn!
    Ik hoop voor je dat dat zo blijft. :)
    Hoorde van suus dat je ons o zo leuke cadeau niet meegenomen hebt..
    Foei foei! :p Dan had je tenminste iets te doen gehad, tijdens zo'n lange reis haha

    Succes de aankomende 3 maanden!
    Hope to hear from you soon,

    Take care! Xxxxx

  • 25 September 2013 - 16:10

    Tante Riet:

    Hallo Laura fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad en dat de eerste indrukken ook goed zijn
    alle dagen vroeg uit bed is nog niet zo slecht met die hitte in de middag dan kun je het dan wat rustiger aan doen en als het eten lekker smaakt dan vliegen die maanden zo voorbij hoop snel weer op een volgend verhaaltje want ja daar kijken wij wel naar uit
    het beste ermee en heel veel groetjes van mij en ome Mies

  • 25 September 2013 - 18:48

    Suus:

    Super fijn om te horen dat de reis goed is verlopen en dat het leuk is daar. Ben echt benieuwd naar hoe je het op stage gaat vinden :)

    Hopelijk spreek ik je snel op skype want ik heb je echt iets grappigs te vertellen haha

    Xxxxxxx

  • 25 September 2013 - 20:16

    Marij:

    Hoi Laura,
    Fijn dat de reis goed verlopen is, en wat lijkt het ons heerlijk dat het daar zo warm is.
    Geniet nog even van je vrije dagen voordat je inderdaad sóchtends zo vroeg op moet.
    Marij en Peter

  • 26 September 2013 - 00:08

    Marjon En Peter.:

    Hoi Laura, wat fijn dat alles naar wens is verlopen om in Sri Lanka te zijn. Vroeg opstaan heb je na de 3e dag al niet in de gaten, dat went wel.!! Hele fijne stage-dagen. Veel plezier. Groetjes "de buren".!!

  • 05 Oktober 2013 - 10:14

    Mart:

    Hoi laura,

    fijn te lezen dat de eerste ervaringen goed zijn, ook leuk om te mogen optreden voor 4000 kinderen. Maak je niet iedere dag mee.

    groeten

    Mart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

3 maanden op reis in sri lanka.

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 11364

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 December 2013

Mijn avonturen in sri lanka

Landen bezocht: