weekendje zee en verjaardag mark - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu weekendje zee en verjaardag mark - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu

weekendje zee en verjaardag mark

Blijf op de hoogte en volg laura

28 November 2013 | Sri Lanka, Negombo

Zoals vorige week al op de foto´s te zien was, is die king coconut me goed bevallen. Echt super lekker! Lekkerder als ik eigenlijk dacht haha. Het verhaal is nu ook wat later als gewoonlijk. Maar ik had het druk. Maar dat maakt allemaal niet uit ;) dan nou maar een wat langer verhaaltje en volgende week een wat kortere waarschijnlijk.

Owja en schijnbaar ben ik volgens alle leraren op school een reus haha. Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Ben altijd de kleinste xd. Toch ook wel weer heel leuk om een keertje de grootste te zijn ergens.

Zaterdagmorgen vroeg zijn Hans en ik aangereden om naar het zuiden te gaan. Na een autoreis van 4 uur sloegen we per ongeluk het verkeerde straatje in en kwamen we bij een hotel uit toevallig. Dus wij dachten van, nou dan kunnen we wel ff spieken haha. Dus wij lopen naar binnen. Blijkt het hotel van een Belg te zijn en in september pas geopend te zijn. En het was nog goedkoop ook. En ook best wel luxe. Dus besloten we daar te blijven voor 1 nachtje. We waren de enige gasten, dus mooi het zwembad voor onszelf hihi (A) wat een straf. De enige straf was eigenlijk dat ik lekker verbrand ben al. Eigenlijk alleen mijn onderbenen heel erg, maar dat is ondertussen al mooi bruin gelukkig (A). Dus lekker de hele dag gerelaxt aan het zwembad en ook nog lekker gezwommen.

Zondag zijn we tussendoor nog gestopt om eventjes wat dingen te bekijken. Ook zijn we per ongeluk weer een verkeerd straatje in gereden om vervolgens weer iets leuks tegen te komen. Het was een klein vissersdorpje met 2 gezinnen. Die vertelde ons een verhaal over de tsunami. Dan krijg je het toch wel ff moeilijk als je dan van een familie het verhaal hoort. 1 dochter van een gezin had 10 familieleden verloren. En ze waren nu weer hun huis langzaamaan aan het opbouwen. Zij had het overleeft doordat ze in de rivier is gesprongen toen de tsunami kwam. Maar alsnog heeft ze veel geluk gehad. Ze vertelde dat er een huis stond naast dat van hun. Er stond nu alleen nog een muurtje van 20 cm hoog en 1,5 meter lang. Onderweg hebben we ook nog een heleboel overblijfselen van de tsunami gezien.
Toen we zondag thuis kwamen was het feestje wat ome Jan altijd geeft voor zijn werknemers net begonnen. Was heel erg gezellig. En Hans zou ze wel eens even het spelletje koekhappen leren, alleen was het door de bbq kipkluifje happen geworden haha. En ome Jan ontkwam er ook niet aan om het te proberen. Levert wel leuke foto’s op.

Dinsdag was Mark jarig. De grote kleine kerel werd alweer 5 jaar oud. Hier worden verjaardagen wel heel anders gevierd als in Nederland. Rond 5 uur komt de hele familie tegelijk. Dan gaan ze daarna met z’n alle zingen. De jarige mag daarna een stuk uit de taart snijden. Daar gaat hij alle familie en vrienden mee af, en geeft ze dan allemaal een hapje van het stuk. Daarna is er een buffet van traditionele lekkernijen voor iedereen. Dan word een drankje gedronken en nog geen 2 uur later komt dan ook nog het avondeten. Ik ontplofte bijna, poehpoeh was wel heel erg veel.

Heb van Hans nog voordat ze gingen nog een knuffeltje gekregen. Hij had die meegenomen uit Nederland. En ik zag hem en zei van jaaa die heb ik ook gehad. Dus toen mocht ik hem hebben hahaha helemaal happy natuurlijk. Ik kan alleen nie meer op de naam komen van dat knuffeltje.

Nou dat was hem voor nu. maar volgende week zal het wel wat minder lang zijn. Want we hebben niet veel gepland staan haha

  • 28 November 2013 - 07:39

    Linda:

    Zusje,

    Aaaaah da klinkt gewoon als heel veel Chille, vakantie vieren en gewoon top!
    Zo fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt;-)
    Zou soms ut liefst me koffer pakke en achter je aan komen!
    En dan die foto,s, snap best dat je daar wel aan kan wennen hihi je hebt ut echt helemaal getroffen zeg;-)

    Ga lekker door genieten en dan skypen we snel weer:)

    Veel liefs Linda & Sander

  • 28 November 2013 - 16:03

    Tante Ans:

    Geweldig en die knuffel is een furby toch?? het lijkt me ook heel indrukwekkkend als je zo de verhalen hooet en ziet wat er is gebeurt daar wordt je even stil van en een luxe dag vakantie daar is toch ook niks mis mee lieve groetjes van ons XX

  • 29 November 2013 - 19:49

    Antoinette:

    Hoi Laura,

    Tot nu toe al je reisverslagen gelezen maar nog niet eerder gereageerd.
    Ontzettend leuk om al je avonturen te lezen. Uit alles blijkt dat je het uitstekend naar je zin hebt en daar ben ik heel blij om. Je bent dadelijk een enome levenservaring rijker!
    Geniet nog van de tijd dat je daar bent en succes met je stage opdrachten!!

    Heel veel liefs,

    Tante Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

3 maanden op reis in sri lanka.

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 11343

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 December 2013

Mijn avonturen in sri lanka

Landen bezocht: