schoolconcert - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu schoolconcert - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu

schoolconcert

Blijf op de hoogte en volg laura

12 November 2013 | Sri Lanka, Negombo

Voor het schoolconcert zijn we afgelopen donderdag eerst de hele dag alvast in het stadium geweest, waar vrijdag het schoolconcert was. Het podium stond er al. Ik zou er niet graag op staan haha maar hun weten niet beter. Daarna de rest van de dag hebben we flik geoefend voor het schoolconcert. Alle liedjes 1 voor 1, en dus ook kijken waar iedereen precies moet staan. En voor kinderen van 6-7 jaar oud, valt het nog niet mee om te luisteren en te blijven staan haha. Dus dat zorgde voor leuke taferelen.
Na schooltijd hebben we toen nog met een paar leraren, die het gezellig vonden en tijd hadden, de zaal versiert. Om kwart voor 5 moesten nilu en ik dan wel naar huis maar het zag er best al wel gezellig uit. Maarja dat kwam natuurlijk omdat ik had geholpen haha.

Vrijdag kon ik wel lekker uitslapen voor een doordeweekse dag. We hoefde pas om 8 uur weg, in plaats van om half 7. Dus dat was wel beter. Eenmaal weer in het stadium was alles helemaal klaar met versieren en het zag er echt leuk uit!! Heel anders dan in Nederland. En nog allemaal hand gemaakt ook. Dat zou je echt niet zomaar zeggen.
De leerlingen kwamen een uurtje later allemaal binnendruppelen en toen moesten ze snel hun kostuums aan en geschminkt worden. En dat heb je niet zomaar even gedaan met 1100 leerlingen van 6 tot 10 jaar oud. Tussendoor nog een paar keer de liedjes geoefend en daarna kon het concert gaan beginnen. En ja als je bij de gasten mag zitten dan moet je ook met de gasten mee naar binnen lopen. Achter leerlingen aan die de traditionele dans deden. Was wel leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Ik had natuurlijk alle dansen en optredens al een paar keer gezien, maar toch was het heel leuk om met kostuums en alles compleet te zien. En ik kreeg ook nog traditioneel eten onder de show, wat helemaal geen ramp was. Aangezien ik niet had geluncht en het al 4 uur- half 5 was. Er waren onder andere traditionele dansen, een Engels liedje met dans en kinderdansen. Waarbij 1 groep van de kleinste allemaal verkleed waren als asterix en obelix, echt super schattig!!! En 1 groep van de oudste waren verkleed als meisje, en dat zie ik nou graag!! Jongens verkleed als meisjes en het is niet eens carnaval. En ze waren er trots op!!
Ik krijg een kopie van de film van het concert dus mocht je het een keer willen zien…. Daarom heb ik ook wat minder foto’s

Verder heb ik afgelopen week ook even ontdekt dat we een bananenboom in de tuin hebben. Kom ik ook ff achter hoor. En ik vond het raar dat we altijd zoveel bananen hadden. Nou nu dus niet meer haha.

Ook is Ome Jan afgelopen donderdag aangekomen. En hij heeft me toch een stapel crackers meegenomen. Das echt voor een jaarvoorraad ofzo. Dat ligt nu dus allemaal op een rijtje op de keukenkastjes. In het begin lag het allemaal op 1 grote stapel. Nou da zag er uit!!

Zit je heel rustig te eten voor de tv…. Komt er echt in een keer een mega kakkerlak of iets wat er verdacht veel op leek voor mijn neus voorbij vliegen. Iiieeeee. Gelukkig vinden ze die beesten hier ook niet zo leuk en lag hij binnen 5 tellen alweer buiten, wel dood jammer genoeg voor da beest. Moet ie ook maar niet naar binnen vliegen.

Ik ben ook alweer over de helft van de tijd heen. Poehpoeh het gaat zo hard. Echt niet te geloven. Dus ik geniet er nog lekker van hier en tot de volgende.

  • 12 November 2013 - 14:27

    Miranda:

    Hoi Laura,
    Ik heb zojuist drie van je laatste reisverslagen zitten lezen!! (ik lag achter) maar zie dat je het nog reuze naar je zin hebt daar in Sri Lanka. Telkens weer leuk! om een beetje te kijken waar je mee bezig bent.
    En langzaam aan begint 't weer af te tellen....... Maar ga er nog volop van genieten! Voor je het weet zit je weer in Nederland onder de kerstboom..... haha. Met de groetjes uit Herpen en nog heeel veeel plezier.

  • 12 November 2013 - 16:51

    Tante Ine:

    Je hebt weer een mooi verhaal over de gebeurtenissen daar, alleen het minder mooie is de kakkerlak, ik wist niet dat er ook vliegende soorten zijn maar wel dus, brrrr... Blijf lekker genieten en we wachten alweer op je volgende verhaal. groetjes en X tante Ine.

  • 12 November 2013 - 17:41

    Thomas:

    Het lijkt daar wel elke dag feest haha

  • 13 November 2013 - 19:58

    Mama:

    Hey laura

    ook al doen we samen skypen het is iedere keer weer
    leuk om je verhaal te lezen ook heb je mooie foto's en
    Het worden er iedere keer meer
    geniet er van en tot de volgende

    Knuffels XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

3 maanden op reis in sri lanka.

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 11360

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 December 2013

Mijn avonturen in sri lanka

Landen bezocht: