nieuwe huisdieren en plaatselijke waterval - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu nieuwe huisdieren en plaatselijke waterval - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu

nieuwe huisdieren en plaatselijke waterval

Blijf op de hoogte en volg laura

05 November 2013 | Sri Lanka, Negombo

Vorige week donderdag begon alweer goed…
Wilde mijn saree gaan strijken. Maar dat ging niet helemaal zoals ik eigenlijk wilde. Dat stomme strijkijzer heeft een gat erin gebrand :S dus toen maar een nieuw stuk eraf geknipt zodat het gat weg was. Het zat namelijk gelukkig aan de onderkant dus kon er makkelijk af :D.
Op school daarna alweer een klein feestje gehad. De computerruimte bestond 8 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden. Het begon met een kerkmis op het schoolplein. Waarbij ze vlaggen op hadden gehangen in de kleuren van de school. Eigenlijk leek het meer carnaval, want ze waren blauw en geel haha. Daarna met alle leraren weer een buffet gehad met traditioneel eten (sandwiches, rijst, cake, bananen, bladerdeegdingetjes.) Daarna was er voor de hoogste klassen nog een reuze poppenkast in de grote hal.

Ik heb ook nog een nieuwe saree gekocht deze week. Toen we thuis waren meteen geknipt en de onderkant gebrand. Ja gebrand… dan houd je de rand van de saree in het vuur en dan rafelt het niet af. Veel makkelijker en sneller als het omnaaien. En ook leuker trouwens (A).

We hebben ook weer nieuwe huisdieren hier. Maar dit keer waren het geen gekko’s. Ik zat namelijk rustig mijn eten te eten. En toen hoorde ik ineens een kikker. Maarja het zal wel dacht ik. Daarna toch gaan kijken waar het vandaan kwam. En je raad het al wel, er zaten 2 kikkers onder de trap. Bleeehhhhh, waarop nilu heel rustig zei: ja die zitten hier wel vaker… bahbah.

Van het weekend weer kei harde onweer gehad. Echt vet eng! En als het hier onweert moeten alle stekkers uit de stopcontacten. Nou dan ga je je pas vervelen. Dan heb je echt niks meer te doen haha. Dus dan ga je maar weer aan je huiswerk zitten haha.

Zaterdagavond ook nog naar een dienst op het kerkhof geweest. Gaat echt heel anders dan in Nederland. Hier branden ze allemaal kaarsen op het graf tijdens de dienst. Heb ik in Nederland echt nog nooit gezien.
Ik heb ook nog een heerlijke chocoladecake gebakken. Die was echt hemels!! Hij is nu alweer op haha dus dat wil wat zeggen. Al zijn we dan wel met 2 chocoladegekken in huis ahha. Hij was in ieder geval heel goed gelukt.

Maandag hebben we een plaatselijke waterval gehad bij de regenpijp… het regende zo hard dat het leek alsof er een waterval aan huis was. Zag er wel heel leuk uit. Zoiets zie je in Nederland niet veel. Ook al regent het dan wel vaak.

Dat was hem weer voor deze week. Vrijdag hebben we het schoolconcert van stage dus dat belooft een leuk verhaal denk ik!! Tot de volgende war.

• 05 November 2013 - 13:24

Mama:

hoi Laura
    weer een leuk verhaaltje dat kan gebeuren met zo'n dun stofje daar gaat de strijkbout
    doorheen maar dat een saree gestreken moet worden ik dacht die droogt zonder kreukels
    en die kikkers pak je toch op en zet ze buiten (ahum)
    tot je volgende verhaal

knuffels XX

• 05 November 2013 - 13:39

Marij En Peter:

Hoi laura,

leuke verhalen, en je huisdier, die kun je ook wel pletten maar ik denk dat er dan weer een nieuwe komt, we wacten maar af.

• 05 November 2013 - 13:54

Marion En Erik:

Hoi Laura

Jullie feesten heel wat af daar. Gelukkig nu weer met een nieuwe saree. Toch maar opletten met strijken volgende keer. Veel plezier met je nieuwe huisdieren.

Groeten van de buurtjes

• 05 November 2013 - 14:44

Tante Riet:

Hoi Laura
    Al weer een week voorbij wat gaat de tijd toch snel en wat maak je in korte tijd toch veel mee is reg leuk om te lezen kijk nu dus al weer uit naar volgende week veel plezier op vrijdag en ik hoop voor jou dat er niet te veel huisdieren komen.

Groetjes van tante Riet en natuurlijk ook van ome Mies

• 05 November 2013 - 19:39

Tante Ans:

Ha die Laura,
    Jou leven is daar een groot avontuur en elke dag weer vol verrassingen dat lees ik wel en wij kijken er naar uit om er ook een stuk van mee te genieten let je nu wel op met die nieuwe huisdieren ? zou jammer zijn als ook die geplet worden.
    Zorg goed voor jezelf en tot het volgende verhaal.
    Lieve groetjes en een dikke knuffel van ons XXX.

• 06 November 2013 - 04:33

Mart:

Hoi Laura,

weer erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt: vooral het stukje dat de stroom uit moet om aan je huiswerk te beginnen. Ben erg benieuwd wat de volgende week je gaat brengen.
    veel plezier
    Mart

• 08 November 2013 - 14:02

Ed Kool:

Hallo Laura,

ik hoop dat het schoolconcert leuk is geweest, had je zelf ook nog een muzikale inbreng? We lezen het snel. En wat betreft het weer, laat het maar flink onweren zodat je je huiswerk maakt.
    Het gaat allemaal erg snel idd en lees dat het goed met je gaat, fijn. Je maakt heel wat mee buiten schooltijd, wij zijn ook benieuwd hoe het gaat inhoudelijk op school, lukt het met je stage-opdrachten en hoe zijn de leerlingen daar vergeleken met Nederlandse basisschoolleerlingen?
    Wellicht een keer leuk om via Skype contact te hebben met je klas 43K. Zou dat lukken, en dan op een dinsdag tussen 13.00 en 13.30u? Bij jullie dan 5 uur later klopt dat. Met Joyce en Jolinda en Susan kunnen we kortsluiten of dit gaat lukken.
    Laat maar weten,
    succes verder en geniet van de mooie tijd,

Groet van je coaches
    Ed en Hermine

• 08 November 2013 - 20:24

Tonnie En Ben:

Hoi Laura,
    Weer een leuk verhaal. Ik ben benieuwd hoe je het concert hebt gevonden.
    Hier regent het nu ook weer. Spectaculair? Nee dat niet en wij zitten lekker warm binnen.
    Groetjes en veel plezier.