stage/shoppen/strand - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu stage/shoppen/strand - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu

stage/shoppen/strand

Blijf op de hoogte en volg laura

08 Oktober 2013 | Sri Lanka, Negombo

De rest van de week ook gewoon vroeg op moeten staan, om om 6.30 te vertrekken richting de bus en naar de school toe. Ze proppen hier die bussen echt gewoon te vol! Je voelt je net een sardientje in een blikje -.-
Maar ondanks alles heeft het ook wel weer wat

Op de woensdag en de donderdag ben ik samen met 3 verschillende leraressen voor engels mee geweest. De lessen worden hier echt heel anders gegeven als in Nederland. Bijvoorbeeld dat ze dus aparte leraren hebben voor Engels en dansen en Singalees. Best wel apart maar wel leuk om te zien. In de klaslokalen zitten ook geen ramen, veel te heet!! maar ze zitten wel met 45 kinderen in een kleine klas en in de hogere school met 50 tot 60 leerlingen!!
Hier op de school is het basisonderwijs grade 1 t/m 5. Is te vergelijken met groep 2 t/m 6 in Nederland. Na grade 5 gaan ze hier naar de middelbare school (upperschool) totdat ze 18 zijn. Dan zijn ze hier klaar met hun school en kunnen ze iets gaan studeren voor een paar jaar.

Donderdagavond ben ik wezen winkelen met Nilu, Kaylee ( haar kindje ), en Marly (de oppas). Ben weer heel wat rijker aan spullen. Waaronder ook 2 verschillende saree's. De kleding van de leraressen. Foto is te vinden op facebook :$.

Vrijdag mijn lessen gegeven op de school, echt heel weird. Maar ze luisteren toch wel want ik ben speciaal. (omdat ik wit ben). Maar omdat ik alleen Engels praat en ik voor hun een accent heb, is het wel echt super zwaar om een les te kunnen geven. Maar ik zal zien hoe het me af gaat.

Zaterdag was er een of ander heilig klein festival hier. Er kwamen ik denk wel 30 mensen het huis in lopen om 8.30 's morgens ( ik zat aan mijn ontbijt ). met een maria beeld, zetten ze gewoon op tafel. Gaan ze even met zijn alle eromheen zitten bidden en even later staan ze op en gaan ze naar het volgende huis. Gewoon echt GOEIEMORGE!!! Die had ik ff niet zien aankomen op de vroege ochtend.

Zondag heb ik lekker zitten Skype met oma en papa en mama. Was heel gezellig!!! Het was zo in een keer een uur later hihi. Daarna zijn we met het gezin lekker naar het strand geweest en daar naar de zonsondergang gekeken. Echt super mooi om een keer goed te zien!! Daarna lekker gegeten bij KFC :D happy me!!!

Verder heb ik ook nog de schrik van mijn leven gehad. Zit je rustig tv te kijken 's avonds, komt in een keer Justin Bieber groot met zijn hoofd op tv hahaha snel iets anders op dus. Hier is hij dus ook al!!

Tot het volgende verhaal!!!

  • 08 Oktober 2013 - 14:38

    Linda:

    haaa Laura,

    haha die Justin ook altijd! hier is ie ok weer volop op de radio me een of ander nieuw nummertje! zag net je foto's en die saree's zijn wel erg mooi! Ook leuk om te horen dat je zoveel mee krijgt van het gewone gezins leven daar. Als je in een studentenhuis had gezeten was je die ervaringen van een echt GOEIEMORGEN misgelopen, en had je denk ik een heel ander middagje shoppen ervaren.

    Nou meiske, veel plezier nog en we kletsen snel weer!!

    xxliefs Linda&Sander

  • 08 Oktober 2013 - 15:18

    Tante Ans:

    Hallo meisje,
    ieieieieie Justin Bieber nou dan zapte ik ook snel door Ik heb je foto´s al bekeken super leuk ie saree staat je goed maar school lijkt me best eng zeker zonder ramen en dan met zoveel kinderen in de klas, moet toch benauwd wezen.
    Succes maar weer en pas goed op jezelf liefs en een dikke knuffel van ons
    Tante Ans en Paul XXX

  • 08 Oktober 2013 - 16:12

    Marielle:

    hello lief zusje!

    Ik zag net de foto's op FB! wat een leuke traditionele kleding! is dat niet warm? haha, justin zou ik ook meteen weg zappen.. denk je daar rust te hebben ;)!!

    Snel maar is ff bijkletsen via Skype, ik mail je straks om ff af te spreken!

    Dikke kus en een knuffel van Martijn en mij..

  • 08 Oktober 2013 - 18:34

    Finn En Lois:

    Hallo laura hoe gaat het met je.?
    is het daar leuk zo ver van ons af.
    ik vind het leuk om je verhalen de lezen is daar lekker eten?.
    groetjes je neefje finn

    hallo laura hoe gaat het met je?.
    met onze familie gaat het goed.
    dus je hoeft je geen zorgen te maken.
    ik hoop dat je het daar leuk hebt.
    word je al een beetje bruin?
    xxje nichtje lois

  • 08 Oktober 2013 - 18:38

    Tante Riet:

    hoi Laura
    Ik zal zo meteen op zoek gaan naar je foto's maar zo zie je maar weer er is overal wel wat te beleven en op een andere manier maar wel leuk om mee te maken
    ik wens je verder veel succes met les geven en kijk vol ongeduld uit naar je volgende verslag
    groetjes van ome Mies en mij

  • 08 Oktober 2013 - 19:41

    Marij En Peter:

    Hoi laura
    Wat een verschil met de school daar of hier, zal best een mooie ervaring zijn.
    En die cultuur, zie je al voor je als je hier thuis s'morgens zit te ontbijten en dat iedereen binnen komt vallen.
    Geniet maar van de zon, want het mooie weer is hier waarschijnlijk afgelopen, tenminste als we de weermannen moeten geloven.
    Groetjes vanuit Heesch

  • 08 Oktober 2013 - 20:09

    Tante Ine:

    Er valt genoeg te beleven daar, geniet er maar van want de tijd vliegt, haha! X tante Ine

  • 09 Oktober 2013 - 06:35

    Danielle:

    Hey Laura,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen van je avontuur daar. Volgens mij komt het wel goed, ook ff de foto's bekeken op fb ziet er mooi uit daar. Geniet er van en we lezen snel al je nieuwe ervaringen.

    Xxx Kevin en Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

3 maanden op reis in sri lanka.

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 11353

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 December 2013

Mijn avonturen in sri lanka

Landen bezocht: