eerse maand zit er alweer op - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu eerse maand zit er alweer op - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van laura orsouw - WaarBenJij.nu

eerse maand zit er alweer op

Blijf op de hoogte en volg laura

22 Oktober 2013 | Sri Lanka, Negombo

Jaja, echt waar. De eerste maand is alweer voorbij! Het gaat echt heel snel de tijd.

Vrijdag was het dan zover. Nadat ik mezelf verslapen had, doordat mijn wekker het niet deed, en alle spullen had gepakt. Gingen we op weg naar school, om half 4 ´s nachts. Maar voor een goed doel zal ik maar zeggen. Daar eenmaal allemaal verzameld, gingen we vertrekken voor ons 2 daagse reisje met een deel van de leraren. We zijn naar de bergen gegaan.
We zijn de eerste dag begonnen met eerst naar de theeplantages te gaan. Kon ook niet anders want we zaten in de theestreek. Daar hadden we een heel mooi uitzicht over de bergen en hebben we een groepsfoto gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar de melkfabriek. Waar ik jammer genoeg geen foto´s mocht maken. Na dat eenmaal te hebben gezien, gingen we naar de boerderij. Waarvan ze dachten dat het voor mij ook heel speciaal zou zijn haha. Wat dus eigenlijk wel mee viel, behalve dan dat het er anders uitzag. Het waren ook nog een Nederlandse koeien haha. Dat hadden ze nog niet gezien, maar toen ik het vertelde, had ik weer de opmerking van de eeuw gemaakt leek wel. En toen we daarna naar de konijnen gingen en ik vertelde dat ik die als huisdier had. Was het ineens nog veel raarder haha.
Daarna zijn we nog bij een tempel geweest en naar een restaurantje met een rijstbuffet (ofcourse).
Eenmaal toen we bij ons huisje aankwamen vertelde ze me dat ze 's avonds gingen dansen en zingen tot vroeg in de ochtend maar dat ik mocht gaan slapen wanneer ik moe was. Nou allemaal prima, dus ik na een hele tijd naar mijn bed gegaan. Komen hun om 1 uur de kamer inlopen, want het was af. Dus ik vraag heel verontwaardigd. Was dat een grapje van tot vroeg in de ochtend. Zeggen ze, nee dit is vroeg in de ochtend. Echt super weird haha

De tweede dag was letterlijk in het water gelopen. Dus dan maar naar wat tempels gegaan en thee gedronken onderweg naar huis. Ik kan echt gewoon geen thee meer zien nu haha. Na de hele dag in de bus te hebben gezeten, was ik om 11 uur eindelijk weer thuis.
Was een super leuk reisje!!

Nou gisteravond nog een ontdekking gedaan...
Ik miste mijn gekko al een week in mijn badkamer, wat bleek. Ik heb hem per ongeluk geplet tussen de deur hihi. oepsie, weg huisdiertje.

Maar al met al, weer een super week!!

  • 22 Oktober 2013 - 13:03

    Angela:

    hallo laura

    leuk om jouw verhalen te lezen. bevalt het goed daar,
    een hele andere cultuur als hier natuurlijk!
    we wensen jou veel plezier en geniet ervan.

    groetjes dian inge angela mark
    (je oude buurmeisje)

  • 22 Oktober 2013 - 13:13

    Paps:

    Weer een leuk verhaal laura op naar het volgende verhaal. Nog een leuke week, geen gekoos meer pletten, tot zondag.xxx

  • 22 Oktober 2013 - 13:28

    Linda:

    Haaaa zuster

    Klinkt erg leuk allemaal! Wel goor da je een gekko plet. Heb je hem zelf opgeruimd en zat de muur niet onder? Heb je veel foto's gemaakt van de rijstvelden enzo? Dat lijkt me wel echt heel gaaf en bijzonder om een keer gezien te hebben. Nou meisie, van ut weekend ben ik denk ik thuis en kan ik Mss wel mee Skype me pap en mam!
    Ik spreek je snel lieve schat:D

    Xxliefs linda en Sander

  • 22 Oktober 2013 - 13:52

    Marij En Peter:

    Hoi Laura, wat leuk dat je met zo'n reisje mee bent geweest, en grappig dat zij denken dat je nog nooit een dier hebt gezien. Misschien moeten zij eens naar Nederland komen dan kijken ze hun ogen uit.

    Hier is het lekker weer 20 graden, niet te geloven bijna eind oktober .

    Groetjes

  • 22 Oktober 2013 - 14:43

    Marielle & Martijn:

    Hey lief zusjee!!

    Wat gaaf weer om te lezen! Zondag zijn wij bij papa en mama en kunne we mee skypen! Nog meer vette dingen op het programma staan?

    Xx

  • 22 Oktober 2013 - 18:51

    Marion En Erik:

    Hoi Laura

    Alweer een leuk reisje achter de kiezen. Je maakt wat mee daar!!
    Veel plezier en tot het volgende verhaal.


  • 22 Oktober 2013 - 21:01

    Tante Ans:

    Hallo meisje, een maand alweer wat vliegt de tijd en wat heb je een boel beleefd daar en mooie dingen gedaan en gezien, heb de foto´s al langs zien komen op facebook , weer erg mooi.
    Blijf lekker genieten! wij kijken weer uit naar je volgende verhaaltje.
    Veel lieve groetjes en zorg goed voor jezelf XXX
    Paul en Tante Ans

  • 22 Oktober 2013 - 21:39

    Tante Ine:

    Heb je ze ook verteld wat voor jouw tot in de vroege uurtje betekend??? Dan zijn hun de Hollandse koeien alweer aan het melken, hihi. X tante Ine.

  • 23 Oktober 2013 - 15:04

    Trudy Van Erp:

    Hallo laura,

    ik heb vanmiddag al je verslagen van je verblijf in Shri Lanka gelezen.
    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, zowel op stage als in je vrije tijd. J bent niet bang om iets nieuw uit te proberen, lees ik wel.

    Ik hoop dat je een nieuw huisdier krijgt, scheelt in het aantal muggen

    groetjes en veel plezie
    rTrudy

  • 27 Oktober 2013 - 17:10

    Miranda:

    Leuk om te lezen! hoe leuk en gezellig je het daar hebt. Ga lekker verder met allemaal leuke dingen doen, dat nemen ze je nooit meer af!

    Groetjes uit Herpen, Miranda en de rest van de family.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

3 maanden op reis in sri lanka.

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 11354

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 December 2013

Mijn avonturen in sri lanka

Landen bezocht: